Sayıların
dili kimi zaman korkutucudur...
Günlerdir ateşi düşmeyen evladının başında, habire yukarı çıkan termometrenin
rakamlarına çaresizce bakanlar iyi bilir
ne demek istediğimizi...
Kimi zaman da ferahlık verir sayıların dili insana...
Sınıf geçme, ders geçme barajında başarıyı
gösteren sayıyı görünce de uzun süre mutluluk içinde yüzer insan...
Sayılar burada bir engelin daha
aşıldığını söyler çünkü …
Bazen de esaslıca uyarır sayılar,
eskilerin
tabiriyle ‘ikaz eder’ anlamak isteyenleri...
Mesela büyüğü küçüğüyle 20’lere 10’lara
giden tansiyon ibresi olası bir çok tehlikenin habercisidir...
Tıpkı
boyunuzun uzunluğu ne olursa üç haneleri
gösteren kilonuzun da aslında sizi ikaz
ettiği gibi...
Hatta
hatta bir ters denklemle belki şöyle özetlemek de mümkündür bu durumu ; Konu,
insan sağlığı ve insan yaşı olunca
yükselen sayılar korkutur hepimizi...Ama aynı sayılar hayatımızdaki gelir
hanemize, sınav sonuçlarına, maaşımıza , evimizin metrekare büyüklüğüne, artan tatil günlerine yansırsa mutluluk verir...
Aslında sayıların
diliyle her yerde karşılaşır insan...
Çünkü
dünyanın hakikaten en güzel ve en vazgeçilmez bilim dallarından biriyse matematik
, istatistik
ve kıyaslamalı
istatistik de matematiğin has
evladır anlamak isteyenlere...
Şimdi
gelin matematiğin has evladı istatistiğin,
2013 Türkiyesi’nde yanıp
sönen kırmızı ışıklarla hepimizi ikaz eden çığlıklarına bakalım bu yılın üniversite sınav
sonuçlarından yola çıkarak ve sayıları kafa karıştırmasın diye yuvarlayarak...
2013 YGS ( 1. Sınav) Sonuçları ;
Katılan
aday sayısı ;
1 milyon 800 bin..
Türkçede
Türkiye Ortalaması ;
40 soruda
17 net...
Sosyal
Bilimlerde Türkiye Ortalaması
40
soruda
12
net...
Temel
Matematik Türkiye Ortalaması
40
soruda
7
buçuk net...
Fen
Bilimleri Türkiye Ortalaması ;
40
soruda
3
buçuk net...
2013 LYS ( 2. Sınav)
Sonuçları ;
Matematik
Türkiye Ortalaması
50
soruda
12
net...
Geometri
Türkiye Ortalaması
30
soruda
3
net...
Fizik
Türkiye Ortalaması
30
soruda
6buçuk
net...
Kimya
Türkiye Ortalaması
30
soruda
10
net...
Biyoloji
Türkiye Ortalaması
30
soruda
11
net...
Türk
Dili ve Edebiyatı Türkiye Ortalaması
56
soruda
23
net...
Coğrafya
– 1 Türkiye Ortalaması
24
soruda
8
net...
Tarih
Türkiye Ortalaması
44
soruda
14
buçuk net...
Coğrafya
– 2 Türkiye Ortalaması
14
soruda
5
net...
Felsefe
Türkiye Ortalaması
32
soruda
8
net...
Bu
sayıların ardından ne söylenebilir sizce ?
Bu
sayıların bizimle ilgisi yok diyebilir mi
öğretmenler...
Bu
sayıların bizimle ilgisi yok diyebilir mi anne
babalar...
Bu
sayıların bizimle ilgisi yok diyebilir mi
idareciler…
Bu
sayıların bizimle ilgisi yok diyebilir mi karar
alıcılar...
Bu
sayıların bizimle ilgisi yok diyebilir mi müfredat
belirleyiciler...
İnanın
,
yukarıdaki gruptakilerden çok sonra gelir,
bu
sayıları ancak bu bu kadar başarabilen
öğrencilerin /
talebelerin / çocuklarımızın sorumluluğu...
21.
yüzyılın eğitimini ;
bırakın
20. yüzyılı ,
10
yıl öncesinin mantığıyla bile kurgulamaya kalkarsanız yaşayacağınız derin hayal kırıklığından başka
bir şey olmaz...
Akıllı
tahtalar, tabletler, dershaneler, uzay üssünü andıran sınıflar şunlar bunlar iyidir,
gereklidir, güzel adımlardır ama yetmez...
12
yıllık temel eğitimin ardından 30 geometri sorusundan ülke çapında yalnızca
3 net ortalaması çıkaran bir toplumla
yarına daha iyi koşullarla yürüyemezsiniz...
çocuklarınıza
,
maddi
manevi hiçbir beklenti içine girmeden
yalnızca
merak
ediyor
soru
soruyor
biliyor
ve
öğreniyor olmanın sihirli formülünü öğretemeyince de güm diye duvara
çarparsınız...
ve
bilişim çağı olan 21. yüzyıl ,
öğrencisi
, öğretmeni, velisiyle saçınızı öyle bir çeker ki...
bu
saç çekme , okul çağı çocuklarının oyun olsun diye birbirlerinin saçını
çekmesinden de çok farklıdır…
feleğiniz
şaşar, siz toplum olarak nerede hata
yaptığınızı anlayana kadar...
atı
alan da üsküdar’ı geçer gider…
bakakalırsınız….
siz
siz olun sayıların ikaz eden dilinden korkun...
biz
biz olalım sayıların dilinden korkalım…
(
murat örem / 12 temmuz 2013 / ankara...)
(fotoğraf
/ hızlı okuma kursunun mutsuz öğrencisi…)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder