*"114" ayrı ülkeden günlük ortalama "500" ziyaret !
*her cümle "5846" sayılı yasa korumasında !
*fotolar "ekseriyetle" büyütülebilir !
*sağ alttaki küçük dünya ?

9 Şubat 2016 Salı

daha iyi parıldamak için değil, daha iyi görmek için yanyana olduklarımıza …kıymetli dostlara…





çiğ beyaz  floresan lambalar….
yüzbinlerce odadan biri….

kainatta bir yer…
zamanlardan bir zaman…

çalan telefon….
görünen isim ….
ekrana yapılan kabul hareketi…
başlayan konuşma….

                                                     ********

erkek / buyrunuz hanımefendi….
kadın / alo alo…alo….
erkek / ben sizi duyuyorum ….
kadın / ben sizi duyamamıştım…şimdi duydum… neler yapıyorsunuz…
erkek / bilmem…ağaçlar gibi ayaktayız…günler sonra sesini duyduğumuz bazı dostlara fırsatı kaçırmayıp sitemler ediyoruz !!! günleri geçiriyoruz…iyiyiz..hoşuz…
kadın / müstehzi  mahcup bir gülümseme efekti…/ etmeyin …etmeyin…sitem etmeyin…
erkek / peki etmeyelim…biz sitem  etmesek de , gönül bu , ediyor işte…
kadın / aslında biliyor musunuz…ben de çok koşturdum…o öyle oldu…bu böyle oldu…büyükler…çocuklar…hastalıklar…şunlar…bunlar…
erkek / bunları söylemeye gerek var mı…bunları anlatma  yükümlülüğünüz yok ki…benim de bunları böyle  öğrenmeyi isteme  hakkım  yok…ama insan yine de bekliyor….bekledim…
kadın / neyi bekliyor…hem aramanın sormanın sırası yok ki…böyle bir protokol yok ki aramızda…siz de beni her zaman arayabilirsiniz…arayabilirdiniz…bunu kaç defa konuştuk…söyledim…
erkek / elbette yok da…yine de ne bileyim…ben kendi huyumu bildiğim için…hani insanın bazen yaşananlar kolunu kanadını örseleyip kırar ya…bekler…bekliyor…
kadın / kararlı ve çok inanan bir ses tonuyla / kimse sizin kanadınızı kıramaz…kimse…insanlar…olaylar….hayat da kıramaz…
erkek / elbette kıramaz da…yine de bir dost sesini daha çok duymayı istemek…
kadın / tekrarlıyorum…kimse sizin kanadınızı kıramaz…sizin bir kanadınız kırılsa yerine on kanadınız çıkar.. yere öyle sağlam basan birisiniz ki…söyledikleriniz…anlattıklarınız…gösterdikleriniz…yaptıklarınız hep  kalır…kalıyor…kalacak…
erkek / bilmem…evet bilirim de …bazen yine de duymak istiyor insan…insandan duymak istiyor…herkesten değil…insandan duymak istiyor…gerekli gereksiz onlarca kişiden değil, sayısı çok az  bazı  insanlardan duymak istiyor…
kadın / haklısınız…ama ben biraz kendi kendinizle kalın istedim…kalabalık seslerin arasına karışmak istemedim…bildiğiniz şeyler işte…bunu çok iyi biliyorsunuz aslında…peki neler yapıyorsunuz….
erkek/ dün bir başka arayana da söyledim…tekrarlayayım…yalnızca kendimden sorumlu olmanın huzurunu yaşıyorum…yazıyorum…çok çok…okuyorum…çok çok….düşünüyorum…-içinden maalesef diyerek- çok çok….sen nasılsın…sağlığın nasıl…nasıl oldun…keyfin…
kadın/ iyiyim…biraz minik oynamalar olsa da son verilerde , genel olarak iyiyim…hatta birkaç gün kaçmanın hesabını bile yapıyorum…
erkek / yakınlara…uzaklara…
kadın / yakınlara…şimdilik uzakları düşünmüyorum…belki sonra…fakat bu arada iyiyim diyorsunuz da , sesinizde bir yorgunluk, küskünlük seziyorum…
erkek / yok..yok…buralarda haberleşmek zor oluyor da…insanlar, kalabalık…gsm hatları falan…ben de biraz yer değiştirip dışarı salona çıkıyorum bu kez de sesimi düşürmek istiyorum…malum biraz fazla gürültülü  bir ses…kimseleri rahatsız etmeyeyim derdindeyim…ondandır…yoksa hakikaten iyiyim…buradaki arkadaşların nezaketinden, anlayışlı hallerinden de mutluyum…
kadın / peki…anladım…yorgun olmayın…öyle değilmişsiniz zaten…ayrıca oradakiler de zaten  öyle olmalı…öyle olmalılar…eksik olmasınlar…
erkek / aradığın için çok teşekkür etmek isterim…biliyorsun değil mi aklınla, insanlığınla, ürettiklerinle duruşunla farklısın…farklı bir dostsun…
kadın / siz de öyle…siz de benim dostumsunuz…çok kıymetli bir dostumsunuz….insan o dostluğu,  güven duygusunu özlüyor…
erkek / elbette özlüyor…bir gün oturup konuşuruz …ikimiz de uygun olduğumuzda…çay içeriz…hatta aramızdaki o sert rekabette ustanın kim olduğunu kesin olarak belirleriz…
kadın / olur tabi ki…en uygun zamanda…siz de beni her zaman arayabilirsiniz…her zaman…sıraya bakmadan…
erkek / bakalım…ben pek …neyse…tekrar teşekkür ediyorum inceliğin için…halden anlayan dostluğun için…zor zamanlardaki desteğin kolay zamanlardaki güler yüzün için…sevgilerimle selamlarımla…görüşmek umuduyla…
kadın / benden de… sevgiler selamlar…içtenlikle…

                                                  *********

bir kadın bir adamı,  yalnızca bir adam olarak da sevmeyebilir….
bir adam bir kadını,  yalnızca bir kadın olarak da sevmeyebilir…

insan insanı , yalnızca insan ve dost olduğu için de sevebilir…

ne diyordu  nietzsche;

“insanlar  çoğunlukla
ışığın çevresinde
daha iyi görmek için değil
daha iyi parıldamak için
toplaşırlar…”.


-daha iyi parıldamak için değil,
daha iyi görmek için
yanyana olduklarımıza ….
kıymetli  dostlara….-

( murat örem / 09 şubat 2016 / ankara…) 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder